As long as you love me...

Matilda och jag ska göra ett radioprogram i skolan, programmet ska handla om poesi.
På lektionerna gör vi inte så mycket, oftast sitter vi bredvid varandra och pratar på MSN. Men idag bestämde vi oss för att bli seriösa, vi bestämde oss för att intervjua någon till poesiprogrammet, vi bestämde oss för att intervjua Urban! Det kan vara något av det bästa jag har hört i intervjuväg.

Det började med att han läste upp en egenkomponerad dikt, som för någon vecka sen blev publicerad i skoltidningen. Vi kom in på ämnet förebilder, han började med att berätta om Backstreet Boys, Westlife och den svenska artisten Markoolio "För jag tycker såhär att de skriver bra texter och sånt där.". När vi bad honom berätta om sina mer litterära förebilder märkte man tydligt att det är fantasy han tycker om. Han nämnde namn som Jeiko Råvling, JRR Tolken och Christopher Paoliiiniii.
Sist gav han oss ett låttips; Backstreet Boys - As long as you love me "Jag tycker att det är en väldigt bra bok... låt menar jag. Och den är skön att lyssna på.". Jag kan inte annat än hålla med. Cool video också.


Kommentarer
Postat av: Matilda

haha gud, minnen alltså!

2008-11-30 @ 17:01:05
Postat av: Lisa

Haha, forever!

2008-11-30 @ 17:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0